RikenMonique.reismee.nl

Cook Islands

De Cook Islands, waar Wifi nog uitgevonden moet worden, hebben ervoor gezorgd dat wij nu pas weer een bericht kunnen plaatsen. Wij waren gebleven bij onze laatste dagen Los Angeles, waarin wij de Universal Studios hebben bezocht en een City Tour hebben gedaan. Tijdens de City Tour zijn we onder andere gestopt op een uitzichtpunt bij het Hollywood Sign. Daarnaast reed het open busje ons langs villa's van celebrities; David Beckham, Playboy Guesthouse, het huis waar Michael Jackson stierf, het oude huis van Elvis Presley, enzovoorts. De twee weken op de Cook Eilanden waren genieten. Mooie stranden, lichtblauwe zee en tropische vruchten. Het eiland heeft een omtrek van 32 km. Hierom hebben wij ons gedurende onze tijd hier verplaatst met een scooter (een keer in het uur gaat een bus). Scooterrijden kon pas nadat we allebei ons Cook Islands scooterrijbewijs hadden gehaald bij het politiebureau. Het praktijkexamen bestond uit 20 meter rechtuit rijden, omkeren, door de pilonnen terug en stoppen. Halverwege de test schreef de agent al 'passed' op zijn blaadje.  De lokale bevolking is vriendelijk en naast de eerste taal Maori wordt er redelijk goed Engels gesproken. In de weinige winkeltjes of supermarktjes kon er dus gemakkelijk gecommuniceerd worden. Het weer was wisselend. Van de ene op de andere minuut kan het weer van zonneschijn omslaan in een enorme tropische regenbui. Hoogtepunten van het bezoek aan het eiland waren het snorkelen, duiken en de Cross Island Walk. Laatstgenoemde is een 'wandeling' dwars door het tropisch regenwoud in het midden van het eiland, dat gekenmerkt wordt door bergen en dichte bebossing. De beklimming en afdaling duurde in totaal 4 uur, maar leverde een mooie view op over het eiland.  We verbleven deze twee weken in een hostel. Het echtpaar dat het hostel beheert is erg vriendelijk. Ze doen alles voor je en zonder afspraak werden we verrassend genoeg om 6 uur 's ochtends van het vliegveld gehaald. Er verbleven leuke andere reizigers in het hostel. We zijn een paar keer 'uit' geweest in de lokale barretjes. Ook hebben we een eiland show bezocht. Hard getrommel op voornamelijk hout werd hier gecombineerd met exotische dans. Na twee weken zon, zee en strand waarin we een goede zomerse tint hebben opgebouwd is het weer even schakelen naar het weer in Nieuw-Zeeland, waar we inmiddels zijn aangekomen. In Auckland (ligt op het noordereiland, waar we ook zijn geland) hebben wij onze camper opgehaald, waarmee we de komende maand door Nieuw-Zeeland trekken. Gelukkig biedt deze meer mogelijkheden dan de camper die we in de VS hebben gehuurd. We kunnen staan, koken en hebben voldoende bewegingsruimte. Het is wel even omschakelen naar het links rijden en links schakelen. Onze eerste parkeerboete is al binnen, dus dat belooft wat. Auckland is overigens een betrekkelijk saaie stad. Er zijn weinig bijzondere dingen te zien en het is moeilijk te zeggen wat de stad nu precies kenmerkt. Het is heuvelachtig en is daarom min of meer te vergelijken met San Fransisco. Hier is het alleen een paar graden warmer.  Morgen vertrekken we meer naar het noorden van het noordereiland, waar mooie vulkanische gebieden liggen. Hopelijk is de lucht helder, zodat we lekker kunnen kamperen en mooie plaatjes kunnen schieten; het zal ons benieuwen! Kus Rik en Monique Een aantal nieuwe foto's: http://s1138.photobucket.com/albums/n526/RSeignette/

Herman,Susan& Robine

Jeetje...het lijkt mij HEERLIJK zo'n reis,ga alvast sparen denk i'k,haha.

Geniet nog lekker!!!

Veel liefs van ons!

DK

Mooi verhaal weer, zo te zien gaat alles prima daar!

Kan je niet zo'n weather rock voor me meenemen? Lijkt me een ideaal hulpmiddel voor in en om huis ;)

Vrede!

rick p

Mooi dat jullie het zo naar je zin hebben!

Karin

Het gaat goed met jullie, houden zo. Links rijden zal inmiddels nu goed gaan. Veel plezier op het Noordereiland.
Heel Nederland heeft hier gisteren Koninginnedag gevierd. Prima weer op deze dag. Amsterdam als gewoonlijk superdruk, maar heel gezellig.
Liefs uit Sint-Pancras

nico

Leuke verhalen nog meer aub daar hebben we wel OREN naar
Groeten Nico

Ron

He Seignetti, nog zo gezegd: ik wil niet van die jaloers makende plaatjes zien! ;-) Hartelijk dank voor jullie leuke kaart uit Cook Island. Ik had nog niet zo heel veel kaarten gehad uit Cook Island ;-)
Hopelijk vermaken jullie je ook goed in NZ!!
Veel plezier verder en tot gauw.

joke

Beste Rik en Monique,
Zo te lezen gaat alles naar jullie zin en ook met de geweldige camper. Hier ook alles prima en het weer hier waarschijnlijk beter dan bij jullie.
De groeten van de nichten en hun aanhang en veel pezier. Gr Rene en Joke