RikenMonique.reismee.nl

Australie

Onze trip in Nieuw-Zeeland eindigde in Christchurch; de grootste stad van het Zuidereiland. Christchurch is een paar maanden geleden getroffen door een aardbeving en zoals ons was verteld, was daar nog erg veel van zichtbaar. De stad deed grauw en dood aan. Het complete stadscentrum was streng afgesloten met hekken, agenten en mensen van het leger. Je kon het centrum niet in, hooguit eromheen lopen. Toen wij dat deden waren enorm veel ingestorte gebouwen te zien. Van sommige panden was niets over, van andere panden was alleen het dak en een verdieping ingestort. Ook de bloemen en R.I.P. brieven, vastgemaakt aan de hekken langs het centrum, maakten indruk. Zojuist hoorden wij dat er inmiddels ook een redelijk grote naschok in Christchurch is geweest, maar dat het naar omstandigheden geleden gelukkig meevalt. Op dag 2 in Christchurch hebben we een wildlife park bezocht. Vanaf Christchurch zijn we doorgevlogen naar Australie, Sydney. In Sydney is Michael ons komen opzoeken. We verbleven gedurende 7 nachten in een hostel dat niet onderdoet voor een hotel, gelegen in het stadscentrum. Sydney is een erg leuke, diverse stad die ons drieen zeer goed beviel (ook Michael, die er al een keer eerder was geweest). Zowel het centrum als het deel aan het water is gezellig en mooi. Gedurende deze week hebben we nagenoeg de hele stad gehad (Opera House, Harbour Bridge, Botanic Gardens en een drankje doen in de ronddraaiende bar van de Skytower op zo'n 90m hoogte). Ook de clubs en barretjes hebben we niet overgeslagen; een toptijd! Na Sydney zijn we met de Greyhound - de busmaatschappij van Australië waar we ons altijd van plek naar plek mee verplaatsen - doorgereisd naar Byron Bay (een surfersplaatsje) waar we twee nachten zijn gebleven. Michael en Monique hebben hier een surfboard gehuurd en zijn gaan surfen. In Brisbane (onze volgende stop) zijn we naar een Koala / wildlife park gegaan; het Lone Pine Koala Sanctuary. Het is het eerste Koalapark ter wereld en ze hebben er erg veel. Je kunt ze zien, aaien, knuffelen en ermee op de foto. Daarnaast kun je er tussen de kangaroes lopen en zijn er nog vele andere diersoorten zoals krokodillen, struisvogels, walibi's en slangen. Met name de koala's en kangaroes waren leuk, het zijn toch de twee symbolen van Australië. Vanuit Brisbane hebben we een tweedaagsetrip naar Fraser Island geboekt. Dit is 's werelds grootste zandeiland en een van de grootste toeristische attracties van Australië. Vanuit Brisbane werden we opgehaald met een fourwheeldrive jeep. Uit de ferry cross je direct met 80 km/u over het zandstrand en stop je op noemenswaardige plekjes, waar de guide dan iets over vertelt. Fraser Island wordt gekenmerkt door witte stranden, blauwe zeeën en meren, rainforest (volgens onze guide met spraakgebrek wainfowest), Dingo's (een soort wilde honden) en een scheepswrak van een Marineschip. Een ander hoogtepunt was het overkoprecord van Rik en Michael. Bij terugkomst van de trip zijn we nog twee dagen in Brisbane gebleven. Vanuit hier is Michael naar Sydney en via Sydney weer naar Amsterdam gevlogen (Mike, bedankt voor de toptijd!). Wij zijn doorgegaan naar Noosa, een erg leuk badplaatsje waar we twee dagen zijn gebleven. In Town of 1770 hebben we gesurft. Town of 1770 is de meest noordelijke plek aan de oostkust waar je mag surfen (noordelijker mag je de zee niet in vanwege de onderwaterwereld).. Nu zijn we in Ailrie Beach waar we tot maandag blijven, want dan vertrekt onze boot voor drie dagen / twee nachten naar de Whitsundays. Op het moment van schrijven hebben we nog ongeveer 3,5 week te gaan, op 8 juli zijn we weer terug in Nederland.  Kus Rik en Mo Een kleine nieuwe selectie foto's op: http://s1138.photobucket.com/albums/n526/RSeignette/

Arie Haan

Hero! Sorry ik was je een beetje uit het oog verloren doordat ik een nieuw emailadres heb en mijn vorige adres elke keer een update stuurde. Maar heb je toch weer weten te vinden op het wereld wijde web :D Tussentijds heb ik natuurlijk wel enkele statusupdates gekregen van enkele mannen en facebook:) +1 voor heel veel leuke reisverslagen achter elkaar lezen een de coole foto's.

Geniet nog even van de komende 9 dagen want dan kan het echte leventje weer beginnen! Ik kom zeker een avondje foto's bij je kijken als je thuis bent en er freddy's in de koelkast staan!

Have fun!